Co ze sobą zabrać?
1. LEGITYMACJE SZKOLNĄ (KONIECZNIE!)
Oraz inne dokumenty (np. orzeczenie o niepełnosprawności – jeżeli dziecko je ma.)
2.LEKI
W każdym wypadku są one brane w depozyt przez pielęgniarkę lub wychowawcę.
Prosimy o zapakowanie dziecku leków, maści itp., jeżeli są one przyjmowane na stałe lub objawowo, na przykład w związku z alergią, noszeniem aparatu ortodontycznego itp.. Prosimy o umieszczenie w Karcie kwalifikacyjne lub – w razie potrzeby – w dodatkowym e-mailu informacji na temat lekarstw, które dziecko zabiera ze sobą oraz zaleceń lekarza dotyczących częstotliwości zażywania czy innych szczegółów, na przykład interakcji z pokarmami itp.. Lekarstwa będą w depozycie u pielęgniarki lub wychowawcy, który będzie je wydawał dziecku w określonych porach. (Takie środki ostrożności wynikają z troski o bezpieczeństwo, które dotyczy w szczególności dzieci młodszych, w przypadku których trzeba zadbać o podanie właściwej dawki o określonych porach).
3. NA WYCIECZKI
- ubrania na wyprawy: najlepiej dłuższe spodnie, podkoszulek i lekką przewiewną koszulę z dłuższym rękawem i ciepłą bluzę– co najmniej 3 zestawy, czapkę lub chustkę na głowę zabezpieczającą przed słońcem; mały plecak lub chlebak albo inną wygodną torbę (taką, do której zmieści się bidon z wodą, płaszcz przeciwdeszczowy, legitymacja, portfel, telefon, osobiste drobiazgi);
- najlepiej buty trekkingowe, takie, które nie będą się ślizgały na kamieniach podczas podchodzenia pod górę lub inne sportowe spełniające te warunki;
- płaszcz przeciwdeszczowy i/lub parasolkę, kalosze, buty na zmianę;
- środki ochrony przeciw owadom; komarom, kleszczom – takie, do jakich dziecko jest przyzwyczajone i na które nie jest uczulone;
- kamizelki odblaskowe i – ewentualnie: odblaskowe opaski na rękę itd.;
- bidon na wodę;
4. NA ZEBRANIA
- zestaw ubrań na 2 zebrania z uwzględnieniem różnych warunków pogodowych– najlepiej takie, które się nie gniotą;
- telefon, ładowarkę;
- ewentualnie: zeszyt i długopis, Biblię w formie papierowej.
5. NA BASEN
- kostium kąpielowy;
- 2 ręczniki kąpielowe;
- torbę plażową lub plecak;
- torbę foliową na mokre ubrania i ręczniki;
- nakrycie głowy chroniące przed słońcem;
- okulary przeciwsłoneczne.
6. NA DYSKOTEKĘ
- można zabrać ze sobą jakieś ulubione ubrania do tańca, oczywiście pozostające w zgodzie z chrześcijańskimi normami, można też poprzestać na zwykłym sportowym, luźnym zestawie.
7. INNE/CODZIENNE
- bieliznę, podkoszulki; swobodne, codzienne ubrania – w ilości dostosowanej do dni pobytu;
buty sportowe; - co najmniej 2 zmiany ciepłych ubrań, mogą być spodnie i swetry lub dresy a także ciepłe skarpety;
- środki do mycia: żel do kąpieli, szampon, pastę do zębów, szczoteczkę do zębów, ręczniki, klapki pod prysznic; grzebień/szczotkę; dla dziewcząt – gumki, spinki do włosów. Wymienione środki są przeznaczone do higieny osobistej i najlepiej, żeby były takie, do których dziecko jest przyzwyczajone.
(Tak jak zostało napisane w ofercie – młodzież ma zapewnione w dozownikach mydło do rąk oraz ręczniki papierowe, papier toaletowy. Znajdują się one w każdej łazience należącej do pokoju).
- piżamę, kapcie lub klapki do chodzenia po domu;
- ochraniacze na kolana i łokcie do gry w piłkę
8. DODATKOWO
Można zabrać latarkę, kompas, gitarę lub inny instrument – zwłaszcza, jeśli się na nim gra a także mały składany leżak, ulubione krzesełko turystyczne, piłkę, badminton, gry stolikowe itp.
Dzieci i młodzież mogą zabrać kieszonkowe – na pamiątki lub przekąski.
Organizator odradza zabierania dużych kwot oraz cennych rzeczy, takich jak biżuteria, kosztowny sprzęt elektroniczny itp. a także nie ponosi odpowiedzialności za zgubienie, zniszczenie bądź kradzież.
Oprócz artykułów, których nieużywanie przez chrześcijańską młodzież jest oczywiste, nie wolno zabierać na wypoczynek (ani kupować podczas jego trwania) energetyków ani napojów bezalkoholowych firm produkujących alkohol.